دانستنیهای عمومی

دانستنیهای عمومی

دانستنیها برای تمام سنین و تمام موضوعات
دانستنیهای عمومی

دانستنیهای عمومی

دانستنیها برای تمام سنین و تمام موضوعات

راه رفع مشکلات

استادی در شروع کلاس درس لیوانی پر از آب به دست گرفت آ ن را بالا گرفت که همه ببینند . بعد از شاگردان پرسید : به نظر شما وزن این لیوان چقدر است ؟ شاگردان هرکدام نظری دادند  ،استاد گفت : من هم بدون وزن کردن نمی دانم دقیقا وزنش چقدر است .  اما سوال من این است :اگر من این لیوان راچند دقیقه همین طور نگه دارم چه اتفاقی می افتد؟ یکی از شاگردان گفت : دستتان کم کم درد می گیرد . حق با توست...حالا اگر یک روز تمام آ نرا نگه دارم چه ؟ شاگرد دیگر گفت :دستتان بی حس می شود . عضلات به شدت تحت فشار قرار می گیرند و فلج می شوند ومطمئنا کارتان به بیمارستان خواهد کشید  استاد گفت : خیلی خوب  ولی آیا در این مدت وزن لیوان تغییر کرده است؟شاگردان جواب دادند  : نه

چه چیز باعث فشار روی عضلات می شود؟ در عوض من باید چه بکنم؟

شاگردان گیج شدند .یکی از آ نها گفت : لیوان را زمین بگذارید استاد گفت : دقیقا .

مشکلات زندگی هم مثل همین است اگر آ نها را چند دقیقه در ذهن تان نگه دارید اشکالی ندارد . اما اگر مدت طولانی تری به آن ها فکر کنید به درد خواهید آمد. اگر بیشتر از آن نگه شان دارید فلج تان می کنند و دیگر قادر به انجام هیچ کاری نخواهید بود. فکر کردن به مشکلات زندگی مهم است ... اما مهم تر آ ن است که در پایان هر روز و پیش از خواب آ نها را زمین بگذارید . به این ترتیب تحت فشار قرار نمی گیرید . هر روز صبح سر حال و قوی بیدار می شوید و قادر خواهید بود از عهده هر مساله و چالشی که برایتان پیش می آید برآ یید . منبع : کامیار


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد